Khamis, September 13, 2007

Rezeki saya tidak di Luar Kelantan

5 Jun 2007, setelah dua hari berkampung di Putrajaya, menginap di rumah Abg Izu dan Alimi (PKPIM Melaka) . Maka sahlah saya akan kembali ke Kelantan semula, bilamana surat posting yang saya terima setelah dua hari menunggu keputusan posting tempat kerja... saya diarahkan untuk melapor diri di Jabatan Pelajaran Negeri pada minggu hadapan (Ahad 10/6/07)... Jadi tak berpeluanglah saya untuk meneroka pengalaman di negeri orang, lebih-lebih cita-cita untuk menimba pengalaman bekerja di Putrajaya. Jadi oleh kerana tak berpeluang untuk bekerja di sini, maka saya mengambil kesempatan untuk mengambil pengalaman bekerja di HQ Kementerian Pelajaran Malaysia sepanjang minggu ini... walau sekadar menemani seorang kawan yang dapat bekerja di Kementerian. Bekerja di sini sememangnya dapat melatih diri bekerja secara proaktif.

Lanskap Putrajaya pada pandangan satelit

Seminggu di sini saya tidak melepaskan peluang untuk ziarah rakan-rakan IPT yang berada di sekitar Putrajaya ini, kesempatan yang ada saya menziarahi Shahiran yang belajar di KUIS, melawat ustaz-ustaz dari Kelantan yang kini bekerja tetap di Putra jaya, dan yang paling penting, menziarahi Sekretariat ABIM berdekatan.


Dan saya akan berangkat ke Kelantan pada hujung minggu ini (Khamis) bagi memulakan episod baru seorang pemuda bernama Faizul Afzan, di alam kerjaya.

Fityan
Putrajaya
7 Jun 2007




Tiada ulasan: