Isnin, November 13, 2006

Diari : Merasmikan Majlis Ihtifal Taski ABIM Daerah Pasir Mas

11 November 2006

Hari ini, saya ditugaskan oleh ABIM Negeri Kelantan untuk merasmikan Majlis Ihtifal Taski ABIM daerah Pasir Mas. Ihtifal ini menggabungkan dua buah Taski di daerah pasir Mas iaitu Taski Pondok Hj Omar dan Taski Al-Tarbiah. Bertempat di Dewan Perkumpulan Perempuan Daerah Pasir Mas, Majlis diadakan seawal jam 8.30 pagi. Majlis dimulakan dengan ucapan Al-Fadhil Ustaz Yaakub, NYDP ABIM daerah Pasir Mas. Sejurus kemudian disusuli dengan ucapan saya serta perasmiannya.

Majlis seterusnya dihiburkan dengan persembahan daripada pelajar-pelajar Taski. Terpegun saya mendengar adik-adik pelajar ini membaca ikrar taski yang mengandungi "Ikrar As-Shobah" "Radhitubillah hirabba , Islami dina , Wa Muhammadan Rasula" dan beberapa ikrar lagi dengan semangatnya seakan-akan menggambarkan mereka sedang mengikrarkan janji pemuda generasi ABIM akan datang.... semoga mereka bakal menjadi generasi pemangkin kepada kebangkitan Islam pada masa akan datang..

Setelah melihat gelagat adik-adik pelajar membuat persembahan, majlis diakhiri dengan penganugerahan graduasi kepada semua pelajar taski sessi 2006. Penganugerahan sijil graduasi disampaikan oleh Al-Fadhil ustaz Yaakub untuk Taski Hj Omar dan saya menyampaikan anugerah graduasi kepada para pelajar Taski Al-Tarbiah. Majlis berakhir jam 11.00 pagi.

Tadarus Al-Quran

Hadirsebagai perasmi

Ustaz Yaakub (NYDP ABIM Pasir Mas)
memberi ucapan sebagai tuan rumah

memberi ucapan aluan perasmian

Ibu bapa yang hadir meraikan ..

Menyampaikan anugerah graduasi


Ustaz Yaakub turut menyampaikan anugerah graduasi
kepada adik-adik pelajar taski..






Tiada ulasan: