Rabu, November 08, 2006

MOTIVASI : INILAH PEMUDA MASA DEPAN (TAHUN 2020)


INILAH PEMUDA MASA DEPAN (TAHUN 2020)
Luangkan masa untuk anda mengenalinya

NAMA : MUHAMAD FATIH ABDULLAH
UMUR : 20 TAHUN
ASAL : BACHOK
STATUS : PELAJAR KEJURUTERAAN ELEKTRIK
MINAT : PELBAGAI
CITA-CITA : PEMIMPIN DUNIA


Muhammad adalah seorang yang gagah. Nak kata pintar, tak sangat sebab dia bukan best student, tapi resultnya cemerlang. Keluarganya bukanlah golongan yang kaya. Sebenarnya dia adalah seorang yang peramah dan penyayang. Dia kasihkan kanak-kanak dan hormat pada orang tua, lebih-lebih lagi ibu-bapanya. Orangnya periang, kelakar, suka menyanyi dan bermain muzik yang dibenarkan syariat dan tidak melalaikan.

Untuk pengetahuan anda, dia fasih berbahasa arab dan bahasa Inggeris. Al-Quran lancar dimulut bahkan dihafalnya sejak kecil. Hadis-Hadis Rasululah juga di hafal dan diamalkan sebagai carahidupnya. Dia sentiasa berjemaah di masjid Di masjid, dialah jadi imam, bahkan khatib untuk sembahyang Jumaat. Kadangkala dia boleh mengajar kitab-kitab agama kerana dia mendalaminya. Ceramah agama dan motivasi pun pandai!!

Walaupun nampak selamba, dia sebenarnya banyak membaca buku-buku ulama' silam. Dia tidak suka ikut-ikut dalam beragama. Dia suka kaji apa yang ada dalam agama dan cara hidup Islam. Buku-buku ulama' terdahulu seperti Ibnu Taimiyyah, Ibnu Qayyim, Imam Al-Ghazali, Imam Syafie, Yusuf Qardawi adalah menjadi bahan rujukan asasnya.

Untuk pengetahuan juga, di alam siber, dia bagaikan pemimpin terkenal. Siapa tak kenal dengan laman web canggih ciptaannya yang diluncur untuk seluruh penduduk dunia. Dia mempunyai pendirian yang tegas dan fikrah tersendiri. Bukan fitrah baru, tapi fikrah yang diadaptasikan daripada ulama salaf di zaman kegemilangan pertama Islam. Dia bercita-cita mendaulatkan Islam di dunia ini.

Dia banyak berkawan, lelaki dan perempuan. Aktiviti-aktivitilah jugak tapi taklah sampai timbul fitnah kepada hati dan pandangan mata. Memang ramai gadis terpikat dengannya…..hensem dan hebat…..tapi sayang, dia profesional beb!! Jiwang siut tak mainlah kecuali bila dah tiba masanya.

Dia sentiasa bersama ahli kumpulan usrah yang sehebatnya . Dia baru sahaja menubuhkan sebuah syarikat yang bergiat dalam bidang Kejuruteraan Komputer. Orang business minded,biasalah!! Ada banyak lagi nak diperkatakan tentang Muhammad. Yang pasti, dialah model remaja masa depan yang bakal menggoncang dunia serta menjadi tonggak kebangkitan semula Islam di akhir zaman.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulillah..
Moga tercapai cita2..